RSS Feed

Ο Brian Eno Στις Επαλξεις – Ο Ziggy Stardust Ξεβαφεται

Posted on

Το Εξωφυλλο Του "Aladdin Sane" LP

Το σωτηριον ετος του 1973, αποδειχθηκε σπουδαιο. Οι Pink Floyd κανουν πραξη ενα ονειρο ετων και το Dark Side Of The Moon, βρισκεται στα δισκοπωλεια το Μαρτιο, τον ιδιο μηνα, δηλαδη, που οι King Crimson κυκλοφορουν το Larks’ Tongues In Aspic ενω τον Απριλιο, το αμφισεξουαλικο ανδροειδες ονοματι Ziggy Stardust, ποζαρει με τα ματια κλειστα στο εξωφυλλο του Aladdin Sane.

Ο Paul McCartney αρνειται να πεθανει καλλιτεχνικα κι επιδεικνυει αυταρεσκα το Band On The Run. Ο John και η Yoko περνουν το «Lost Weekend», οι Rolling Stones αρχιζουν να ξεθωριαζουν και ο Klaus Schulze εχει επιστρεψει στους Ash Ra Tempel για την ηχογραφηση του Join Inn. Οι Roxy Music κυκλοφορουν το For Your Pleasure και ο Brian Eno, αμεσως μετα αποχωρει. Ο Lou Reed, περιγραφει υπεροχα τη θλιβερη ιστορια του Jim και της Caroline, που συνεβη καποτε, στο Βερολινο. Στις 3 Ιουλιου, ο Ziggy «αυτοκτονει» στη σκηνη του Hammersmith Odeon και στο τελος του ετους ο ηλεκτρισμος του Needle In The Camel’s Eye, τρανταζει τη Βρετανια.

Το Εξωφυλλο Του "Here Come The Warm Jets" LP

Δεν ηταν ομως μονο το Needle In The Camel’s Eye (ο τιτλος ειναι μια απο τις περιφημες φρασεις του Ιησου, αντεστραμενη), αλλα ολοκληρο το Here Come The Warm Jets που αποτελει μια ηχητικη προκληση και αυτοματως, ο Eno, χριζεται ταγος του νεου, του προοδευτικου, εκεινου που προκειται να ερθει και δεν θα αργουσε να ερθει.
Η αληθεια ειναι πως δεν εγινε αμεσως αντιληπτο στο ευρυ κοινο, αλλα ποιος νοιαζεται; Ο Eno ειχε προϋπηρεσια στους Roxy Music ενω παραλληλα, ο Robert Fripp κατεθετε τα διαπιστευτηρια του με τους King Crimson.

Οι δυο αυτοι σκαπανεις της μουσικης, καταστρωσαν ενα σκαριφημα, το Fripp & Eno (No Pussyfooting), οπου ο Φουτουριστικος ηχος μιας κατακερματισμενης πολιτειας, στοιβαζοταν στις δυο πλευρες του βινυλιου. Σ’ αυτο τον ηχο, δεν υπηρχε ιχνος αισιοδοξιας ή ενος λαμπρου μελλοντος, παρα ενα κακο καρμα. Στο εξωφυλλο, οι δυο δραστες, Eno και Fripp, ντυμενοι στα μαυρα, κλεισμενοι σ’ ενα απελπιστικα μικρο δωματιο, περιτριγυρισμενοι απο καθρεφτες.

Το Εξωφυλλο Του "Fripp & Eno (No Pussyfooting)" LP

Οι δυο τους θα συνεργαστουν ξανα στο μελλον αρκετες φορες, ειδικοτερα το 1975, για την κυκλοφορια του Evening Star που κινειται στα ιδια μοτιβα με το No Pussyfooting και χρησιμοποιει τις ιδιες τεχνικες και περιγραφει παρομοιες εικονες.
Απο το  Fripp & Eno (No Pussyfooting) ομως, του 1973, μεχρι το Evening Star του 1975, μεσολαβουν δυο χρονια, διαστημα αρκετα μεγαλο, για την ιδιοφυϊα του Eno, να κυκλοφορησει τρια albums με διαφορετικη τεχνοτροπια: Τη φουτουριστικη glam – pop οπτικη του Taking Tiger Mountain (By Strategy), την proto – ambient του Another Green World και την ολοκληρωτικη ambient του Discreet Music.

Στο μεταξυ, ο Ziggy Stardust, εχει απο καιρο ξεβγαλει το κραγιον απο τα χειλη και το χρωμα απο τα νυχια του, εχει αφησει τα φρυδια του να φυτρωσουν ξανα και μια ιδιομορφη κομη διακρινεται στο κεφαλι του. Ειναι ξανα ο David Bowie, λιγνος, λευκος, με ξανθα μαλλια χτενισμενα προς τα πισω, κολλημενα με μπριγιαντινη και πλασαρεται με τον στομφο ενος Δουκα. «Thin White Duke» αυτοαποκαλειται και στα συνορα ΕΣΣΔ – Πολωνιας οι τελωνιακοι βρισκουν ναζιστικα βιβλια στις βαλιτσες του.

Ο David Bowie Σαν "Thin White Duke"

Ως συνηθως, ο Bowie, οταν αρχισει δε σταματα και προκαλει σαλο μετα απο μια συναυλια στη Στοκχολμη τον Απριλιο του 1976, λεγοντας: «Ειμαι, οπως βλεπω, η μονη εναλλακτικη λυση για τη θεση του Πρωθυπουργου στην Αγγλια. Πιστευω πως η Αγγλια εχει να κερδισει απο εναν φασιστα ηγετη. Στο κατω κατω, ο Φασισμος δεν ειναι παρα Εθνικισμος». Αυτο ομως δεν ηταν παρα μονο η αρχη, αφου γυρνωντας στην Αγγλια ο φακος τον συνελλαβε να χαιρετα Ναζιστικα και η φωτογραφια συνοδευοταν απο ενα σχολιο του ιδιου: «Η Αγγλια χρειαζεται εναν καινουριο Χιτλερ».

«Ουαου! Ειναι ο David Bowie αλλος ενας επικινδυνος Ακροδεξιος;» Δε νομιζω. Ο Bowie ειχε παντα μια ταση να προκαλει. Εξαλλου, μετα το σαλο που δημιουργησε αναδιασκευασε τις δηλωσεις του και διαχωρησε τη θεση του απο το National Front, το Αγγλικο Ακροδεξιο Κομμα που ειχε τη χαρα να προσμετρα ως μελη πολλους απο τους οπαδους του Ziggy. «Ειμαι μισος Εβραιος. Μισω το Ναζισμο κι ολ’ αυτα που εκπροσωπει». Κι ομως, η αληθεια σ’ αυτες τις περιπτωσεις βρισκεται παντα καπου στη μεση. Οχι, ο David Bowie δεν ηταν «αλλος ενας επικινδυνος Ακροδεξιος», ομως, γινοταν πλεον ολοφανερο πως η διαιρεμενη Γερμανια ασκουσε πανω του μια ακατανικητη ελξη. Σαν καλλιτεχνης, εψαχνε να ανακαλυψει κατι νεο στη μουσικη, κατι διαφορετικο, κατι που να μοιαζει με τον ηχο των NEU!. Την ιδια στιγμη, ο Brian Eno φανταζε υπερβολικα επηρρεασμενος απο τον ηχο των Cluster.
Οι NEU! και οι Cluster ειχαν κατι κοινο: Τον εξαιρετικο μηχανικο ηχου και παραγωγο Conny Plank.

Το Εξωφυλλο Του Πρωτου Δισκου Των Θρυλικων NEU!

Conny Plank

Το Εξωφυλλο Του Πρωτου Δισκου Των Cluster

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: